دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

علت مسواک زدن قبل از خواب

a5665eea41a082379343ead548d2d01f

دانستنی هایی در مورد این که چرا باید قبل از خواب مسواک بزنیم را در دانشنامه سلامت بخوانید .

هنگام خواب جریان بزاق و حرکات زبان و گونه برای تمیز کردن کاهش می‌یابد و دندان‌ها مستعد پوسیدگی می‌شوند. به همین دلیل است که شب قبل از خواب به مسواک زدن توصیه شده است.

دکتر علی اوسط نویدی، کارشناس بهداشت دهان و دندان گفت: درست مسواک کردن وقتی است که تمام سطوح دندان‌ها و لثه به خوبی مسواک زده شود، بنابراین بهتر است مسواک کردن در فرصت مناسب و با زمان کافی و همراه با آرامش صورت پذیرد. چرا که کیفیت مسواک کردن بهتر از تعداد دفعات آن است.

وی در خصوص معیار‌های انتخاب یک مسواک خوب افزود: مو‌های مسواک باید منظم و مرتب و از نایلون نرم و سرموهای آن باید گرد باشد. معمولا نمی‌توان بیشتر از 3 تا 4 ماه از یک مسواک استفاده کرد، زیرا مو‌های آن خمیده و تغییر رنگ می‌دهند. دسته مسواک باید ترجیحا مستقیم باشد و خمیدگی بیش از حد نداشته باشد. چرا که این نوع از مسواک‌ها از قدرت پاک کنندگی بالاتری برخوردارند.

نویدی تصریح کرد: دسته مسواک به خصوص برای کودکان باید به گونه‌ای باشد که به خوبی در دست‌های کوچک آن‌‌ها قرار بگیرد و فاقد لغزش برای قرار گرفتن در دست باشد.

سطح برس مسواک باید بین 25 تا 35 میلی متر باشد . از 3 تا 4 ردیف دسته‌های مویی که در هر ردیف 5 تا 12 دسته مویی قرار دارد، تشکیل شده باشد.

هشدار :

قابل توجه دوستان در حمام مسواک نزنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد