دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

آنتی هیستامین و این عوارض جانبی

بهتر است در این فصل با توجه به مصرف بالای داروی آنتی هیستامین بدانید با چه عوارضی در انتظارتان است و با خوردن این دارو چه پیامدهایی متوجه شماست و خوب است اثرات جانبی آن را بفهمید

دکتر خسرونیا متخصص داخلی با اشاره به مصرف خودسرانه آنتی‌هیستامین اظهار داشت: در هنگامی که ماده خارجی یا پروتئین به صورت ناشناخته وارد بدن می‌شود. اعضای بدن نسبت به ورود این ماده خارجی واکنش نشان داده و ماده‌ای به نام هیستامین ترشح می‌کند.
وی بیان کرد: در زمان ترشح هیستامین در بدن باعث به وجود آمدن حساسیت‌های مختلفی از جمله خارش پوست، کهیر، آبریزش بینی و اشک‌چشم و همچنین علایم حساسیتی مانند تب، سرفه و تنگی نفس ایجاد می‌کند.
این متخصص داخلی افزود: برای خنثی کردن هیستامین ترشح شده در بدن باید از قرص‌هایی به نام آنتی هیستامین استفاده کرد و قرص‌های آنتی هیستامین به دو صورت نسل قدیم و جدید است که نسل جدید آن بسیار خوب بوده و مصرف زیاد آن باعث از بین رفتن خاصیت این قرص و در نتیجه خستگی می‌شود.
خسرونیا ادامه داد: مصرف خودسرانه آنتی هیستامین سبب بروز بیماری‌های مختلفی از جمله خشکی‌ دهان، سرگیجه، اضطراب، تپش قلب، گلو درد و اختلال در دید می‌شود و کسانی که مجبور به استفاده از این قرص هستند باید بنا به دستور پزشک و در زمان معین این قرص را مصرف نمایند تا دچار مشکل نشوند.
این متخصص ابراز داشت: افرادی که دچار سرماخوردگی شده و از آبریزش بینی رنج می‌برند تا حد امکان از مصرف قرص‌های آنتی هیستامین پرهیز کنند.yjc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد