دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

تایید بوتاکس برای درمان میگرن در انگلیس

تایید بوتاکس برای درمان میگرن در انگلیس

ممکن است به‌زودی سرویس سلامت ملی انگلیس(nhs)، بوتاکس را برای درمان میگرن مزمن تایید ‌کند. این سم میکروبی که به‌صورت دارویی به نام بوتاکس عرضه شده است، کاربرد فراوانی در درمان‌های زیبایی و برطرف کردن چین‌و‌چروک دارد...

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «موسسه ملی بهداشت و مزیت بالینی» (nice) انگلیس اعلام کرد کمیته ارزیابی‌اش از تزریق بوتاکس برای درمان مبتلایان به میگرن که سایر درمان‌ها در آنها موثر نبوده، حمایت کرده است.

هزاران نفر در انگلیس دچار میگرن مزمن هستند. Nice میگرن مزمن را سردردهایی تعریف می‌کند که حداقل 15 روز در هر ماه فرد را مبتلا می‌کند و در 8 روز به صورت میگرن است. این سازمان تخمین می‌زند که 6/1 درصد بزرگسالان در این کشور به میگرن مزمن مبتلا باشند. میگرن مزمن ممکن است بسیار ناتوان‌کننده باشد و به‌طور قابل‌توجهی بر کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد.

از سازمان nice سوال شده بود که آیا سم بوتولینوم نوع a که به شرکت آلرگان با نام بوتاکس به بازار عرضه می‌کند، برای درمان میگرن مزمن صرفه اقتصادی دارد یا نه و کمیته ارزیابی این سازمان، پس از کسب اطلاعات و تجزیه و تحلیل‌ها از شرکت آلرگان به استفاده از این دارو در درمان میگرن مزمن رأی داد.

هنگامی که راهنمای نهایی استفاده از بوتاکس برای این منظور منتشر شود، سرویس سلامت ملی انگلیس باید در طول 3 ماه بودجه لازم را برای استفاده از بوتاکس در درمان میگرن مزمن فراهم کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد