دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

اسپری جدید برای درمان سریع میگرن

گروهی از پزشکان انگلیسی یک اسپری دمنده شبیه به پیپ تولید کرده‌اند که داروی پودر شده را به سمت بینی می‌فرستد و با این شیوه سردردهای شدید میگرنی، ظرف کمتر از دو ساعت بهبود پیدا می کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این داروی پودر شده به شیوه جدید خیلی سریعتر از داروهای خوراکی معمولی تاثیر می‌کند. چون دیگر نیازی نیست که مصرف کننده منتظر پروسه هضم شدن دارو بماند.

آزمایشات انجام شده روی اسپری جدید نشان می‌دهد که در این روش، دارو ظرف چند دقیقه وارد جریان خون می‌شود و از هر 10 نفری که این روش را آزمایش کردند نزدیک به 6 نفر، ظرف دو ساعت بعد از استفاده از اسپری به طور کامل از سردرد خلاص شدند.

دارویی که در این اسپری استفاده می‌شود شکل پودر شده تریپتان است. این دارو به طور گسترده‌ برای درمان میگرن به شکل قرص مورد استفاده دارد.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، این اسپری به شکل "v" ساخته شده که یک انتهای آن وارد سوراخ بینی می‌شود و انتهای دیگر داخل دهان قرار می‌گیرد. وقتی بیمار از راه دهان داخل اسپری بدمد، داروی پودر شده وارد بینی می‌شود و از طریق عروق به سرعت جذب جریان خون خواهد شد. اعصاب بینی سریع پیام دارو را دریافت کرده و سیگنال‌های متوقف کننده درد را به مغز می‌فرستند و به این ترتیب درد تسکین می‌یابد.

__________________
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد