دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

قرص های متادون ترک اعتیاد خارج از شبکه دانشگاه علوم پزشکی تقلبی

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: عمده قرص های متادون ترک اعتیاد که خارج از شبکه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به فروش می رسد، تقلبی و هیچ کمکی به ترک اعتیاد نمی کنند.

به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین خیاط کاشانی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کاشان گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر شربت و قرص های متادون برای درمان معتادان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 70 مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان زیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت می کند، افزود: تامین داروی متادون معتادان این مراکز بر عهده این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: افراد سودجو این قرص و شربت ها را به شکل متادون درآورده و مواد مخدر داخل آنها می ریزیند.

خیاط کاشانی خاطر نشان کرد: شکل و شمایل ظاهری شیشه این شربت و قرص ها مانند متادون است ولی درحقیقت متادون نیست بلکه ترامادول و دیگر داروهای اعتیادآور است.

وی، توزیع متادون خارج از شبکه دارویی مراکز ترک اعتیاد به بیرون را به علت تحویل پوکه (شیشه خالی) غیر ممکن دانست و اذعان داشت: اگر این اتفاق نیز رخ دهد به صورت غیر بسته بندی است، در صورتی که در بازار آزاد متادون با شیشه های تقلبی شبیه به اصلی به فروش می رسد.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: وقتی به چاپ و لیبل شیشه این شربت و قرص ها نیز به دقت نگاه شود، تقلبی بودن آنها، آشکار می شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان آمادگی برای مقابله با توزیع داروهای متادون تقلبی در این شهرستان جهت همکاری با سایر دستگاه های این شهرستان را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد