دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

باکتری برای سلامت پوست مفید است .

دانشمندان می گویند تمیزی مطلق ممکن است ترمیم پوست بدن را مختل کند و به همین دلیل به کودکان باید اجازه داده شود، کثیف شوند.   

 

 

 

  یک گروه تحقیقاتی کشف کرده است که باکتری های معمولی که روی پوست انسان پیدا می شود، باعث ایجاد فعل و انفعالاتی می شود که به جلوگیری از تورم ناشی از آسیب و ضربه به بدن کمک می کند.

این باکتری ها واکنش های بیش از اندازه دستگاه ایمنی بدن را که باعث می شود محل زخم و خراش باد کند، کمتر می کند.

کارشناسان می گویند یافته های جدید “فرضیه پاکیزگی” را که می گوید اگر انسان در دوره کودکی در معرض میکروب باشد بدنش در مقابل آلرژی ها مصون تر است، روشن می کند.

بسیاری بر این باورند که وسواس ما با تمیز بودن باعث افزایش ناگهانی انواع آلرژی ها در کشورهای پیشرفته بوده است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو، کشف کرده اند که باکتری موسوم به “استافیلوکوکی” زنجیره ای از فعل انفعالات را که به تورم منجر می شود، قطع می کند.

آنها با مطالعه موش های آزمایشگاهی و سلول های بدن انسان متوجه شدند که باکتری های بی ضرر با تولید مولکولی به نام “لیپوتاکوئیک اسید” یا LTA، که روی “کراتینوسایت” ها عمل می کند، زنجیره فعل و انفعالات را متوقف می کند. کراتینوسایت ها سلول های اصلی است که روی لایه بیرونی پوست یافت می شود.

پرفسور “ریچارد گالو” که هدایت گروه تحقیقی را برعهده داشته ، گفت: جنبه هیجان انگیز این یافته جدید این است که درک فرضیه پاکیزگی را در سطح مولکولی فراهم می کند و عوامل ترمیم جراحت را که پیش از این روشن نبود، روشن کرده است.

او افزود: “نتیجه این تحقیق ممکن است به دستیابی به درمان هایی بینجامد که برای عارضه های تورمی پوست لازم است.

یکی از سخنگویان سازمان “آلرژی در انگلیس” گفت: شواهد روزافزون نشان می دهد در معرض میکروب بودن مفید است، اما تحقیقات بیشتری باید در این زمینه صورت بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد