دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

یص و درمان بیماری بدون دارو به روش "یو می هو تراپی"

روسیه با بهره گیری از روش های درمان شرقی، هر روز بر غنای علمی خود می افزاید. بدیهی است که تمامی روش های درمان شرقی دارای مبانی علمی نیست و نمی توان به تمامی، ،آنها را تأیید کرد. اما روش درمانی دکتر سایونجی ( مدیر انستیتوی بین المللی طب پیشگیر ژاپن ) در توکیو، هم اکنون توانسته است توجه پزشکان بسیاری را در روسیه به خود جلب کند.

مبنای تئوریک این روش درمانی، نقش و عملکرد لگن خاصره و ستون فقرات است. به طور خلاصه می بایست گفت که بر اساس این تئوری، لگن خاصره به معنای پایه و زیر بنا، و ستون فقرات یه معنای ستون و ساختمان بدن است. بر این اساس، وقتی که انحراف و جابجایی در لگن خاصره به وجود آید، ستون و ساختمان نیز دچار شکاف و انحراف شده و اگر این انحراف در زیر بنا ( لگن خاصره ) زیاد شود، آن گاه تمام ساختمان به خطر می افتد و شروع به انهدام می کند.

به طور کلی می توان گفت وقتی که مشکلی در ستون فقرات به وجود می آید، کم کم این عارضه گسترش یافته و مشکلات جدیدتری ( بیماریهای گوناگون ) را به دنبال می آورد. ایدۀ اصلی دکتر سایونجی در واقع جلوگیری کردن از بروز انحراف و جابجایی در لگن خاصره و ستون فقرات است و چنانچه این عارضه حادث شده باشد، می بایست به سرعت به درمان آن پرداخت.

در طول درمان، نمی بایست فقط به اصلاح لگن خاصره و ستون فقرات پرداخت و می بایست روی مفاصل و عضلات نیز تأکید داشت، زیرا ایدۀ اصلی این است که تمامی بدن می بایست به یک هماهنگی سیستماتیک رسیده و در سلامت کامل بسر برد، بنابراین اثرات درمانی این روش بر روی ارگانهای داخلی بدن نیز مشاهده می شود. به همین دلیل دکتر سایونجی روشی ترکیبی را ابداع نموده است که فشار درمانی "شیاتزو" و ماساژ کلاسیک چینی را نیز در بر دارد.

روش درمانی "یو می هو" در تحقیقات کلینیکی "بیمارستان هوانوردان مسکو" به تأیید رسیده است. فضانوردان، خلبانان و کارکنان هوایی که در  این بیمارستان تحت درمان قرار گرفته اند از نتایج حاصله رضایت داشته اند.

بر اساس آمارهای به دست آمده در بیمارستان مرکزی وزارت کشور روسیه، روش درمانی "یو می هو" در درمان بیماری های زخم معده و اختلالات گردش خون نیز موفق بوده است. اخیرا" این روش در کلینیکهای تخصصی گوناگون در خارج از کشور ژاپن نیز به کار گرفته می شود. کشورهای آلمان، مجارستان و یوگسلاوی سابق از آن جمله اند.

خوشبختانه، به یمن تلاش های بی وقفه و ایثارگرانۀ دکتر سایونجی ماسایوکی هم اکنون مرکز بین المللی تکنولوژی پزشکی در مسکو به مرکزی برای آموزش این روش درمانی تبدیل شده است.

بر اساس قراردادی که بین مرکز بین المللی طب پیشگیر و مرکز بین المللی تکنولوژی پزشکی در مسکو منعقد شد، پزشکان بسیاری از کشورهای حوزه بالتیک، اکراین و بلوروسی برای شرکت در دوره های آموزشی به این مرکز مراجعه می کنند.

در سمینار پزشکی که در تاریخ 9-8 سپتامبر 1992 تشکیل گردید، 130 نفر از پزشکانی که به یادگیری این روش پرداخته بودند از کشورهای گوناگون شرکت کردند و نتایج به دست آمده از کاربرد "یو می هو تراپی" را در درمان بیماریهای گوناگون به بحث گذاشتند.

مضنون اصلی این گزارشات این بود:

روش درمانی "یو می هو" را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین روش های طب پیشگیر به کار گرفت و به پزشکان دیگر با تخصص های گوناگون نیز توصیه کرد که نتایج احتمالی این روش را در رشته های تخصصی خود مورد مطالعه قرار داده و گزارش کنند. v

منبع:http://yumeiho.blogfa.com//

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد