دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

راش، جوش، قرمزی و خارش بدن

بسیاری از بیماری های دوران کودکی علل باکتریایی یا ویروسی دارند و شامل ( راش ) هستند راش از هر نوع که باشد باید جدی گرفته شود برای ارزیابی یک ویزیت پزشک نیاز است. هر کودک با تب و پتشی باید توسط یک دکتر بلافاصله معاینه شود پتشی نقطه های قرمز بر روی پوست است که با فشار روی آن محو نمی شود. پتشی به طور کامل بدون هیچ درمانی ممکن است خوب شود با این حال، یک پزشک باید کودک شما را برای تعیین عدم وجود یک بیماری جدی، ارزیابی کند.

ممکن است نیاز به آزمایش خون و اشعه ایکس برای پیدا کردن علت پتشی و تب در فرزند شما باشد گاهی اوقات، نیز نیاز به سوراخ کردن کمر ( نخاع ) و گرفتن مایع نخاع برای اطمینان از عدم مننژیت در کودکان می باشد.راش ها علل زیادی دارند که عبارتند از درماتیت تماسی با آنچه که در پوست لمس می شود مانند ( مواد شیمیایی در الاستیک، لاتکس و محصولات لاستیکی، آرایشی و بهداشتی، صابون و مواد شوینده، رنگ و مواد شیمیایی دیگر در لباس، پیچک سمی، بلوط و یا سماق ) ایجاد می شود. درماتیت سبورئیک راش پوستی با تکه های از قرمزی و پوسته پوسته شدن اطراف ابرو، پلک ها، دهان، بینی، تنه و پشت گوش می باشد. سن، استرس، خستگی، آب و هوا، پوست چرب، شامپو ها و لوسیون های حاوی الکل باعث تشدید این بیماری بی خطر اما پر دردسر می شود.
اگزما یا درماتیت آتوپیک با بثورات ( قرمز، خارش دار و پوسته پوسته )، پسوریازیس ( رنگ قرمز، پوسته پوسته، تکه های خارش دار بر روی مفاصل و در امتداد پوست سر )، زرد زخم شایع در کودکان توسط باکتری هایی در لایه های فوقانی پوست دارای ( زخم های قرمز تاول دار، تراوش و سپس پوسته دار )، زونا با پوست دردناک ناشی از همان ویروس آبله مرغان، بیماری های دوران کودکی مانند ( آبله مرغان، سرخک، سرخجه، بیماری دست و پا، دهان، بیماری پنجم و مخملک )، داروها و نیش حشرات، بسیاری از وضعیت های پزشکی مانند ( لوپوس اریتماتوی، آرتریت روماتوئید به خصوص نوع نوجوانان، بیماری کاوازاکی ) می توانند سبب بثوراتی بر روی پوست شوند. در این مقاله تعدادی از بیماری ها که با تب، راش، قرمزی و خارش همراه است بررسی می شود. 

 

منبع:http://www.foodregime.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد