دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

دکتر اینترنتی

مطالب متنوع پزشکی و آموزشی

درباره جراحی کوچک کردن شکم بیشتر بدانید

How-to-lose-weight-quickly-420x240

بدانید در مورد عمل جراحی شکم برای کوچک کردن و خوش فرم کردن شکم با عمل جراحی .

شکم به لحاظ آناتومیک از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل :

1. احشاء داخل شکم ( معده ، روده و … چربی های داخل شکم)

2. جدار عضلانی و فاشیا ( غلاف عضله )

3. چربی زیر پوست .

در صورت وجود بافت های اضافه در هر کدام از این قسمت ها، شکم نمای بزرگی پیدا میکند . بنابراین، انواع مختلف روش های کوچک کردن شکم را برحسب علت آن می توان به موارد توضیح داده شده در متن تقسیم کرد .

1.بزرگی شکم که عمدتا ناشی از وجود چربی در زیر پوست باشد ، در این موارد نتایج بسیار ایده آلی از لیزر لیپولیز به دست می آید . طی لیزر لیپولیز از اشعه لیزر داخل بافتی جهت تخریب بافت های چربی استفاده می شود . لیزرلیپولیز به صورت سرپایی طی یک جلسه بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود و پوست به دنبال تابش لیزر خیلی خوب جمع می شود .

این دستگاه لیزر دارای تاییدیه FDA آمریکا است و این روش بسیار امن و عوارض ناچیز است . علاوه بر حذف چربی شکم می توان جهت حذف چربی سایر مناطق بدن نیز استفاده نمود .

حذف چربی ناحیه شکم در موارد مناسب نتایج بسیار خوبی دارد و در صورتی که همراه با حذف چربی پهلو و پشت باشد ، کاهش سایز بسیار قابل توجهی به همراه دارد . در حالی که ظاهر موضوع کار شده بسیار طبیعی و دست نخورده به نظر می رسد و تقریبا هیچ آثار دستکاری به جا نمی ماند . درروش لیزرلیپولیزفقط از سوراخ های 3 – 4 میلی متری برای ورودی و فیبر لیزر استفاده می شود و برش وجود ندارد.

طی لیزر لیپولیز از اشعه لیزر داخل بافتی جهت تخریب بافت های چربی استفاده می شود . لیزرلیپولیز به صورت سرپایی طی یک جلسه بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود و پوست به دنبال تابش لیزر خیلی خوب جمع می شود .

2.بزرگی شکم که همراه با پوست اضافه و بازشدگی عضلات یا شلی عضلات است . این حالت معمولا به دنبال حاملگی ، به دنبال کاهش وزن شدید یا همراه با چاقی های شدید شکم دیده می شود

در این نوع از بزرگی شکم تقریبا تمام لایه های جدار شکم ( پوست ، چربی ، غلاف عضلات ) دچارایراد و نسج اضافه است . این موارد عمدتا نیاز به لیپو آبدومینوپلاستی دارند که طی این عمل بافت های بالای ناف و پهلوها ابتدا تحت لیزرلیپولیز قرار می گیرد سپس برشی در زیر شکم در امتداد برش سزارین داده می شود که به واسطه آن پوست های اضافی از سطح شکم جدا و آزاد می شوند ( ناف نگه داری می شود تا مجددا بازسازی شود )

سپس فاشیا یا غلاف عضلات شل شده ترمیم شده و جدار شکم تنگ و سفت می شود . بعد از آن اضافه پوست کشیده شده و برداشته می شود .

ناف بازسازی شده محل برش ترمیم می شود . ( به روش جراحی پلاستیک ) اگر هم فتق ناف وجود داشته باشد ، طی این عمل باید اصلاح شود .

بدین ترتیب تمام ایراد های جدار شکم طی این جراحی پلاستیک رفع می شوند .این عمل در قدیم معروف به tummy tuck بوده است ولی امروز با توجه به تغییراتی که در تکنیک های عمل به وجود آمده ، بهتر است از نام لیپو آبدومینوپلاستی استفاده شود که با نتایج کامل تر و عوارض بسیار ناچیزتر است و بیمار بعد از جراحی نتایج خیلی کامل تری دارد در حالی که عوارض و ناراحتی بعد از عمل بسیار کم شده است . درروش های قدیمی جراحی پلاستیک کوچک کردن شکم درد بعد از عمل قابل توجه بود، ولی در روش های جدید درد بسیار کم شده و ناچیز است . جراحی کوچک کردن شکم می تواند با بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام شود و معمولا یک تا سه ساعت طول می کشد .

در جراحی کوچک کردن شکم یک شب استراحت در کلینیک یا بیمارستان و یک تا دو هفته استراحت در منزل ضروری است . پوشیدن گن مخصوص تا یک ماه ضروری است .

3.حالتی که به صورت تجمع چربی در داخل شکم و بزرگی احشاء داخل شکمی است و در این حالت نتایج لیزر لیپو لیز و لیپو آبدومینو پلاستی بسیار ضعیف است و توصیه نمی شود . این افراد باید طی یک روش رفع چاقی عمومی اقدام کنند که طی ویزیت اولیه به شما ارائه خواهد شد

خیلی از انسان ها چون نمی توانند با رژیم های خاص اندام و شکم خود را خوش فرم کنند دست به انجام عمل زیبایی می زنند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد